برنامه‌ی فیلم کوتاه

به انتخاب آرش خاکپور

آرش خاکپور در مجموعه‌ای از فیلم‌هایِ تجربی که برایِ هشتمین دوره‌ی دسترسیِ محدود انتخاب و گردآوری کرده است، تمرکزی ویژه به آثارِ  فیلم‌ساز تجربیِ آمریکایی استن برکج دارد.

در این برنامه، فیلم‌های  پنجره/ آب/ بچه/ حرکت، نور پروانه، دیدن به چشم خود، باغی از  لذایذ زمینی و مجموعه‌ی پرشیا به نمایش درخواهند آمد.

درباره استن برکج:
استن برکج، به‌عنوان یک  فیلم‌ساز هنری الهام‌بخش و خیال‌پرور در سرتاسر دنیا موردتقدیر و ستایش قرارگرفته است. برکج تا پیش از مرگش در مارس  ۲۰۰۳، بیش از ۳۵۰ فیلم ساخت که گستره‌ای از آثار دراماتیک/روان‌شناسانه‌ی اوایل دهه‌ی پنجاه تا خودزندگی‌نامه‌‌ی شاعرانه،‌ حماسه‌‌ی اساطیری، مستندها و فیلم-شعرهای استعاری را شامل می‌شود. در بیشتر این کارها، از تکنیک دوربین روی دست مخصوص خودش، تدوین سریع، برهم‌نمایی‌های چندگانه، تکه چسبانی، انتزاع عکاسانه و نقاشی‌هایی که مستقیماً بر سطح فیلم اعمال‌شده، استفاده کرده است. رسالت بزرگ برکج به‌عنوان  فیلم‌سازی درو‌ن‌نگر، کاوش در سرشت نور و دیگر اشکال تصویری در کنار پرداختن به مضامین متنوع بوده است. او آثار خود را «موسیقی بصری» یا «تفکر بصری متحرک» می‌نامد. اکثر آثار وی صامت هستند.

در این مجموعه علاوه بر این فیلم‌ساز، آثاری از آرتاواز پِلِشیان، گادفری رِجیو، پیتر بی.هاتن و اسکات بارلی به نمایش در خواهد آمد. 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.