nazanin aharipour

Nazanin Aharipour

Team

Nazanin Aharipour (b.1987) is a photographer and graphic designer from Tehran. She earned her B.A degree on graphic design in 2015 at the university of Applied Science and Technology following an associate degree from the same university in year 2013.
Her work experiences includes working as a fashion photographer in different studios, a point that made her interested in continuing her career in decorative and still-life style. “The excess use of colors in her works signifies a compensation for the shortage of colors in her surroundings” she argues.
In 2009 She joined a photography group named “Gray Environment” that aims to portray the gray and pale society and loss of colors in the world, but it didn’t lead to anything important and the group canceled its first exhibition.
She started to work as an independent artist later on using various mediums such as photography, Graphics, painting & Illustration, etc. Her works are usually a combination of digital and traditional style. She often manipulates her photos with computer while in other occasions remains faithful to the original – out of the camera – experiments.

نازنین اهری پور متولد ۱۳۶۶، عکاس و گرافیست از تهران است. او در سال ۱۳۹۲ مدرک کاردانی در رشته گرافیک از دانشگاه علمی کاربردی دریافت کرد و سپس با ادامه تحصیل در همان دانشگاه در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته گرافیک شد.
او کار خود را به عنوان عکاس مد در استودیوهای مختلف شروع کرد و این باعث شد تا به ادامه دادن مسیر شغلی‌اش در شیوه دکوراتیو و طبیعت بی جان امیدوار شود.او می گوید که استفاده بی محابا از رنگ در آثار او نمایانگر جبران کمبود رنگ در اطراف اوست.
او در سال ۱۳۸۷ به گروه عکاسی (محیط خاکستری)، که هدفش به تصویر کشیدن جامعه بی روح و خاکستری و نمایش دنیای بدون رنگ بود، پیوست ولی این همکاری سرانجامی نداشت و این گروه پیش از برپایی نخستین نمایشگاهشان منحل شد.
پس از آن او به عنوان یک هنرمند مستقل در رسانه‌های مختلف مانند عکاسی، گرافیک، نقاشی و تصویرسازی مشغول به کار شد. آثار او عموما ترکیبی از هنر دیجیتال و سنتی است. او گاهی با نرم افزار های کامپیوتری دستی در عکس‌هایش می برد، حال آنکه سایر اوقات به تجربیات خارج دریچه دوربین وفادار می‌ماند.